Praktijkgegevens
Schelpenkade 40
2313 ZW Leiden
Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
Algemeen
De medewerkers van De Lemniscaat doen hun best om u zo goed mogelijk te helpen en te behandelen. Dat mag u ook van ons verwachten. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de geleverde kwaliteit. Soms ontdekt u punten die voor verbetering vatbaar zijn, soms loopt iets anders dan u verwacht had en soms gaat er iets mis. Als dat zo is, horen wij graag uw ideeën of uw klacht. We staan open voor verbeteringen en willen graag goede zorg verlenen. Uw klacht kan aanleiding zijn om onze werkhouding of werkwijze te veranderen.
Daarom: zeg aan de arts, therapeut of medewerker als u niet tevreden bent over de zorg die u gekregen hebt.
Vertrouwenspersoon
Als u hulp wilt bij het uiten van uw kritiek, omdat u er met de medewerker van De Lemniscaat niet uitkomt of omdat u met iemand van gedachten wilt wisselen over hetgeen u dwars zit, kunt u contact opnemen met de vertrouwenspersoon van De Lemniscaat. Zij kan u helpen als het gaat om kwesties op het gebied van relatie en communicatie. Bijvoorbeeld als het gaat om onzorgvuldige bejegening of behandeling, onzorgvuldige bescherming van de privacy of het schenden van het beroepsgeheim.
Wat kan de vertrouwenspersoon voor u doen:
– Verhelderen van de ontevredenheid of klacht
– Geven van informatie en advies
– Bemiddelen bij de klacht
– Met u en met de betrokken medewerker een gesprek aangaan.
Onze vertrouwenspersoon is Mieke Zaalberg. U kunt haar rechtstreeks benaderen door een e-mail te sturen of op te bellen.
telefoon: 071-589 4068
E-mail: m.zaalberg@kpnplanet.nl
Het is goed om te weten dat de vertrouwenspersoon onafhankelijk is en geheimhoudingsplicht heeft. Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.
Als het gaat om klachten over de dienstverlening zoals:
lange wachttijden, bereikbaarheidsproblemen of over zaken die te maken hebben met het gebouw (netheid van de ruimtes, gebruik van apparatuur) kunt u uw ongenoegen of uw verbeterpunten melden via: suggesties@de-lemniscaat.nl
Aanvullende klachtenregelingen
De Lemniscaat is aangesloten bij een klachtencommissie voor oa. de antroposofische zorgaanbieders, de stichting Zorggeschil. Als u een klacht voorlegt aan de commissie, kost u dat 50€ klachtengeld. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
De vertrouwenspersoon kent de klachtenregelingen en kan u, als u dat wenst, begeleiden bij het indienen van uw klacht bij deze instanties.
Voor de volledige klachtenregeling van de Lemniscaat klik hier
Schelpenkade 40
2313 ZW Leiden